الاثنين، 4 يونيو 2018

يا قلبى .. بقلم .. راوية حسن ..

قلبى ياما دورت عليه
وقلت لمين اهديه
مسكته بايدى اديتهولك
وياريتك حافظت عليه
كان نفسى انت تراعيه
وبحبك وحنانك تداديه
ومن كل الناس تحميه
اتاريك انت اللى جرحته
وبايدك انت اللى راميه
يخصارة احساسى بيك
وياما كنت ابكى عليك
كل ده مااثرش فيك
ضيعت العمر عليك
احايل وادادى فيك
واستنى لمحه من عنيك
وقلبى ياما حس بيك
خلاص كل ده راح
والقلب مليان جراح
احاسبك على الدموع
ولا على الجراح
ياقلبى يامجروح
لمين انت ح تروح
ماخلاص حبيب الروح
سابك وفين مايروح
اياك تروح معاه
لانه عنك تاه
مابقاش يهمه حالك
ولاتشغل تانى بالك
على القلب اللى خانك
وخلصت خلاص ياقلبى
مابقاش فى شئ متخبى
وليه تانى ح خبى
اللحق الم الباقى
من قلبى ومن مشاعرى
وعمرى يوم ما ح سلم
لحد تانى قلبى

@Rawya Hassan@
4أنت و‏‎Batool Elaatrby‎‏ و‏‎Fatma Isma

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....