الخميس، 31 مايو 2018

عشق .. ربقلم .. لطيفه دحمان ..

ليه بتذرف عيوني .....
وروحه جوه سكناني......
مهما قسى وبكاني....
كإنه انخلق علشاني......
ليه بتذرفي ياعين.....
دا عمري كله وحياتي........
مهما بنار ه كواني.......
عشقاه وجنن فؤادي.
كل أما أقرب بيبعد
طب ليه في يوم حلفني
ويقولي ما تتركيني. ....
إياكي يوم تسبيني.....
اوعى تبطل تحبني........
تبعد ويوم تصدمني......
اياك ف يوم تغدر بي
تبعد وتستغني عني ..
قمري وحياتي ودنيتي.....
ياشمعه آيده في ظلمتي...
تاه مني الكلام يا أخواتي...........
وكأني نايمه بأحلم
وصحيت على آهاتي........
ده حبيبي وقلبه دايما
ينبض مع نبضاتي.......
ولا عمري انساك للحظه
لاخر يوم في حياتي
لطيفة دحماني 30/5/2018
الحراق
3

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....