الجمعة، 17 سبتمبر 2021

كسبت إيه؟؟؟؟بقلم الشاعر /رمضان عبدالله أحمد.

 

كسبت إيه؟؟؟؟
__________
ليه بتخوني
وانا اللى اديت الأمان
مثلت الدور عليا
بكل إطمئنان
خسارة فيك كلمة صديق
وانا اللى قولت عليك انسان
...........
خسارة حتى ان اعتب عليك
ولا إيدي يوم تتمد ليك
خسارة حتى كلمة سلام
ياللى اخلاصي عندك هان
..........
كسبت ايه من دي الخيانة
دي خيانتك والله وجعانا
ياريت الناس تكون سمعانا
ويعرفوا مين لصحبه خان
............
بكرة الأيام هاتوريني
جزاء لخيانتك ف سنيني
وارتاح لوشفت دا بعيني
وهاتعرف انك خيبان
__________
بقلم الشاعر /رمضان عبدالله أحمد.
قد تكون صورة بالأبيض والأسود لـ ‏‏‏شخص أو أكثر‏، ‏أشخاص يقفون‏‏ و‏نص‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....