الجمعة، 1 يناير 2021

(برده بحبك)بقلم/شاعر العامية. السبد حسن السيد.

 

(برده بحبك)
____________&
لا أنا درويش .
ولا نبى ولا ولى..
أنا بالعشق مبتلى...
يعنى لو بعدتى عنى؟
بتضربينى ف مقتلى!!!
مش ذنبى إن أنا حبيتك.
ما انتى كمان مش قديسه؟؟
كانت صدفه لما لاقيتك..
ليه عملاها حكاية عويصه؟؟؟
أصل القلب لما يحب
بيصبح لييه الحب فريسه!!!
ولما الروح بتقابل روحها.
لتنين مع بعض بيبقوا هريسه!!!!
والحب بيبقى نار قايده.
وعمر السلعة ما تبقى رخيصه.....
أما انتى بخيله قوى ف حبك.
مرة تلاغى ومرة خبيثه!!!!!
مش عوزانى أفهم إنك،
دبتى ف قلبى بقيتى بسيسه!!!!!!
بس أقولك برده بحبك.
مهما تدارى ومهما تخبى..
والكلمة المحبوسه ف قلبك.
بعينى شايفها حاسسها بقلبى...
باينه ف صوتك وف نظراتك.
والعاشقه للعشق تلبى....
فاانا مش حاخد من حوراتك.
وحصدق قلبى وعقلى.
علشان قالوا إنك دايبه.
بعد ماكنتى حالفه وتايبه..
وقلتى ماعدتش أعشق تانى.
روحك راحت منك سايبه!!!!
ومسكت فييا تترجانى..
بقلم/شاعر العامية.
####№№
السبد حسن السيد.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....