الاثنين، 25 مايو 2020

قصيدتي من ديواني الثالث 💚💚نعم حبيت💚💚أ. مشيرة النقيب

قصيدتي من ديواني الثالث
💚💚نعم حبيت💚💚
******
نعم حبيت ومن قلبي
وكان الحب مش ذنبي
حاولت كتير اروح وأبعد
وعز البعد على قلبي
💚وكان روحي
وكان سعدي وسبب نوحي
معاه شوفت الجمال كله
وعيشته لما كان جانبي
💚بنظرة عينه أنفاسي
بصوته كان يدوب كاسي
وكنت اتمني أكون خادم
واشيل حُبه على راسي
💚وكان جنة
وكان كل اللي بتمنى
ولو كان مرة يوعدني
أعيش العمر أستنى
💚لكن فاتني
وبعده عني موتني
وفاتلي كل ذكرى معاه
جميع اليوم تحوَطني
💚هنا صوته
وضحكة سِنُه وسكوته
هنا صوت الغضب لما
يسيبه الأُنس ويفوته
ودِي وقفة شموخ منه
ولما تدب خطواته
هنا كلمة حنان قالهالي
تهدي القلب دقاته
💚ومش هنسىَ
لايمكن تنتهي القصة
نعم حبيت ومن قلبي
وحبه بالفؤاد لسه
نعم حبيت💚
بقلمي
أ.مشيرة النقيب
25/5/2020

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....