الجمعة، 27 مارس 2020

يادنيا ايه تاني ...! للشاعر .. سميرمحمود

يادنيا ايه تاني ...! 
هو انتي ماشبعتيش؟!
دايما معانداني
واذا خدتي مبتديش
...............
وبتقفلي بابك
فى وش احبابك
وبتعلني غيابك
للي مزعلكيش
...............
كل اللي حبيتهم
وف قلبي خبيتهم
ضاعوا ومالقيتهم
وغدرتِ مارحمتيش
..........
و أما أغنيلك
وأحن وأحكيلك
تطفيلي قنديلك
وبتقسي ماتحنيش
...........
بالراحة على مهلك
ابوس ايدين أهلك
وقوليلي من فضلك
إزاي معاكٍ أعيش
...........
يادنيا فاض كيلي
وانتي مابتميلي
وان قولت ياويلي
بلقاك مسألتيش
......
أنا نفسي نتصالح
ونعدي ونسامح
واذا كنت انا الجارح
سامحيني لحظة طيش!
#سميرمحمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....