الأحد، 22 مارس 2020

مش النهاية ----------------بقلمي/ رمضان عبدالله أحمد

اهداء لزميله انهت حياتها الوظيفيه
----------------------
مش النهاية
----------------
زي النسمة الحلوة
ماتحسش ابدا بوجودها
زي الورده جميلة
ومريحة ف طلتها
لما نقرب ونكلمها ..
عبير الدنيا في كلمتها
ومعانا ايام وسنين
بغير الطيبه مش حاسين
كنا نشوفها في اليوم لحظه
نفرح بيها سنين جايبن .
..استاذه والله ف مادتها ..
مايضعش دقيقة ف حصتها
..اولادها علي طول وياها ..
وبيتسابقوا فى محبتها ....
هتبقى معانا وانتي بعيد ..
.وهنحكي عنك ونزيد
..عن اخلاقك وعن الطيبه
..ولما تجينا هيبقى العيد
...كل حبايبك اهم حواليكي..
.بيشاركوكي بدايه العيشه
...اوعي تقولي انه نهايه .
...لأ استاذه ديه بدايه ..
-------------
بقلمي/ رمضان عبدالله أحمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....