السبت، 14 مارس 2020

ع العموم .. شعر .. سميرمحمود

ع العموم ..
كل شيء قسمة ونصيب
وانت اصلا مش حبيب
انت قلبك مش عشاني
انت جرح ملوش طبيب
.............
ع العموم
انت فنان في الخداع
وانت واخد ع الوداع
انت اسوأ حلم عشته
انت حد لنفسه باع
............
ع العموم
انت مغرور انت وهم
انت شيء مبقاش مهم
انت مبقيتش ف حياتي
انت سرطان جوه دم
...............
ع العموم
الحياة بيك أوبدونك
والبشر مش كله لونك
واللي صان قلبك وحبك
مستحيل كان يوم يخونك
.................
ع العموم
هو ده اخرك معايا
انت مش قد الحكاية
انت ماعرفتش تصوني
خد نصيبك من اسايا
..............
ع العموم
الوداع مش شيء خطير
واللي بينا مكانش خير
والشموس وقت اما تغرب
ف الجمال تفرق كتير
.............
ع العموم
اللي فات كله اتنسى
وانا م القلوب المخلصة
مش هرد عليك خيانتك
مهما حظي معاك رسا
..............
ع العموم
مع السلامة بدون عتاب
وخد معاك اجمل سراب
وأي شعر ف حبي قولته
قطعه وإرمي الكتاب
#سميرمحمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....