الجمعة، 3 أبريل 2020

كااااان ... بقلم .. نبيل المصرى محمد بيومى

كااااان
ده فعل ماضى
زى القلب دلوقتى
فاضى...
من يوم مارحتى
وغبتى عنه
ده انتى كنتى
حته منه
لا....
انتى كنتى
النبض كله
عمال اواسى نفسى
اكتب لك رسايل
ونفسى تردى عليا
لكن مش طايل
كل يوم اروح
نفس المكان
يمكن نتقابل
اشوفك واكلمك
لكن مش طايل
وقلمى عليا
بيتحايل
ويقول لى اصبر
بكره تيجى
البشاير
هو الحب كده
لازم عليه نتحابل
ده القلب لما يحب
يبقى م الفرحه
طاير
زى العصافير
على الاغصان بتغرد
والغصن من فرحته
بيتمايل
امتى الهوا
ييجى سوا
وابطل اكتب
اشعار ورسايل
كلمات....نبيل المصرى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....