الثلاثاء، 12 سبتمبر 2017

ست الحسن والجمال .. أبو شيماء

******** ست الحسن ********
ست الحسن والجمال
سيقه الدلال علينا
قولنا مالك ياجميل
قال الأخ مش ع هوانا
وبعدين وياكي سنين ويام
عشق وهيام وغرام
والله كده عليكي حرام
أقربت أنكوي بنار
وأنتي ولا حس بنا
لو كل جميل يعمل كدا فينا
يبقي الله يعوض علينا
ولا يوم قلبك حن لينا وعلشان عيونك الجميله
بدعي ليكي كل ليله
وكتبت إسمك بدموعي
ورسمت صورتك علي قلبي

أبو شيماء
أعجبنيعرض مزيد من التفاعلات
تعليق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....