السبت، 2 سبتمبر 2017

حوار مع الحب .. ......الشاعر .. حسن السحماوى ..

حوار مع الحب ..
.................
ياحب ..
ياحب كفاية غربة روح
دنا عايش غريب مجروح

وبالتمس الرضا ترضى
وأحس معاك بشىء مسموح
وليه أنسااك ... وأعيش بُعدك .!
ما ااهو أنت خلاص رضيت هجرك
ولو على البعد والحرمان
رضيت باليأس ..... يوصلك ....!!
.......................
ياشاعر ..
يا إنسانى .... ماتنسانى ..
وارحم قلبك الجانى
ووفر فى الكلام بوحك
ماهو انت رضيت بحرمانى ..!
...............
ياحب ..
ياحب .. أرحم شقى قلبى
وعايزك بس تسمعنى
و لسه دموعى على خدى
كتير .. كنت تواعدنى ... زمان ..
لقيتك حب بايعنى ..!
........................
ياشاعر ...
أنا عمرى مااافرط ....فيك
على وعدى فى يوم اارضيك
وعايزك بس تصفالى
تحس بشوقى منى اليك ..
.......................
ياحب ..
ياحب .. لسه با اعشقك
وأشب ع الأيام ..
وأسمع ضحكتك ..
ومنايا قربك يوم تكون
واعيش حياتى فى دنيتك ..
....................
ياشاعر ..
ياشاعر .. أصل أنا إحساس
وصدق عواطفى .. هو اساس
بااقرب لك .. بتبعدنى
وتسقينى مرار الكاس ..!
...............
فارس الكلمة ..
حسن السحماوى ..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....