الجمعة، 16 أكتوبر 2020

ازاي انساك...! بقلمي/رمضان عبد الله أحمد

 

ازاي انساك
لو كنت اقدر انساك
كنت عملتها
اصل الروح بتهواك
وبنبضك امرتها
طب حاول انت تنسى
او حتى بلاش تأسي
ولو مش قادر انت
قولي قبلها

انا نسيت النسيان
من لما حبيتك
نساهولي بجد الزمان
يوم ماهويتك
لاعمري فكرت فيه
ولاعندي مكان اداريه
كل اللى حصل مني
انى بعيوني داريتك

ياطيف ومريُح قلبي
وبتسعد حياتي
ياشمس ونور لحبي..
وضحكي وابتساماتي
اسعدنى وحياتك......
وبدُل اهاتي
وزيد ف دقاتك.
.في كل ساعاتى
________
بقلمي/رمضان عبد الله أحمد

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏شخص أو أكثر‏ و‏لقطة قريبة‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....