الخميس، 29 أغسطس 2019

أفهم بقى ..! بقلم .. بتول العتربي

قلبى إللى كان
ملك إيدك
بعته رخيص
وفتنى الله يزيدك
حيرة وقلق وكمان يجف
النبض إللى كان سارى فى وريدك
عندى مبقاش يفرق كتير
لو يوم تحب مش راح أغير
جربت أنا العقل الكبير
وخلاص رسيت إن أبقى طير
وح أروح بعيد
وما ح نلتقى
أفهم بقى
لو حطوا راسى فى مشنقة
أو عذبونى فى محرقة
ساعة اللقى متفرقة
عمرى دا كان لك مايساويش
أملى وبعته لبست ريش
وفت لك كل البيبان
ما أقدرش أعيش ويا الجبان
شايل لى قلبه فى صولجان
وعامل لى منه مهرجان
مين راح تفوز
تعشق كمان
وتقول أغانى بتوع زمان
ياما حاولت أنساك
وأنسى ليالى هواك
وأنسى الجمال إللى شوفته
فى الوجود وياك
# بتول العتربى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....