السبت، 31 أغسطس 2019

***( وداع ياحزن )****الشاعر / عادل حافظ

****( وداع ياحزن )****
ودعا ياحزن.......امشي بعيد عليا
كفاية ياحزن من..... اللي عملتوا فيا
جرحي لسة جديد..... وبيوجع فيا
وانت جي يازمن.... بجرح جديد عليا

كفاية حزن يازمن...... دا كتير عليا
وجبلي فرح يازمن..... ولو شوية
مشتاق للفرح...... يازمن انا وعنيا
من كتر الحزن الفرح..... نسيتوا عنيا
ماتعجل يازمن بلفرح...... خليني افرح شويا
الشاعر / عادل حافظ


 في. 31/8/2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....