الثلاثاء، 22 سبتمبر 2020

ياللى كنتوا عاملين رجاله!!!!!!! بقلم .. ،،إيهاب السقا،،،

 

تمت مشاركة ‏منشور‏ من قبل ‏‎Ehab Elsaka‎‏.
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏‎Ehab Elsaka‎‏‏، ‏‏نص‏‏‏
‏‎Ehab Elsaka‎‏ 

ياللى كنتوا عاملين رجاله!!!!!!!
إيه اخباركوا وإيه الحاله؟؟؟؟؟
ولاّ لبستوا قوام سياله؟؟؟
ولاّ معادش بينكوا رساله؟؟
رُد إنت وهو يا عم
مش كل الورد اتخلق للشم
ولا كل البشر تنفدى بالدم
بلاها بلاوى تبخ السم
محدش بقى ييجى يعزينا
يا ما الدنيا هتورينا
مين ويانا ومين يِعنينا
ومين ب الهم مالى عينينا
التعليم مش ببلاش
ياما دفعنا الكارت أبو كاش
لقينا الحضن إللى كان بَكّاش
بيمص الدم زى الفاش
اشكى لربك قبل النوم
وقوله الدنيا مبقتش تهون
باعوا العِشره وباعوا الصون
تركونا ومشيوا مع أول فون
،،،،إيهاب السقا،،،

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....