الخميس، 27 أغسطس 2020

***(. لو أبنك عصاك. )***الشاعر /عادل حافظ

. ,***(. لو أبنك عصاك. )***
لو أبنك عصاك ....اوعي تعصاه
وشوف ميوله ......وامشي علي هواه
اوعي تضربه بعصاك ...علشان الضرب هيخليه يعصاك
ويخلي عقله هيعكس ويعصاك .
. ومش هيخاف منك ولا من عصاك
ماهو جيل النت والنتانة أنه بعصاك
. ويمشي من رأسه وعلي رأسه يعصاك
الاب للمصروف ومش معروف ويعصاك
كان الأب اول مايدب ع الباب يتقابل مايخفوش من عصاه
. ابنك حبيبك بيحميك وعمره مايعصاك
الشاعر /عادل حافظ في 26/8/2020

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....