السبت، 1 أغسطس 2020

لقا العشاق ... للشاعر .. رمضان عبد الله احمد

لقا العشاق ...
ياحلاوة لقا العشاق
بيرتاحوا من الاشواق
انا دايما بستناه
وبيحلم بيه المشتاق

خدنا خطوة انا وحبيبي
وباقي من الخطاوي كتير
فرح وقالى انت نصيبي
من فرحتي انا كنت هاطير

مش ممكن يستغني عني
ولا عنه ممكن استغني
وحبنا دايما مستني
لليوم اللي فيه نتهنى

آه منك ياانتظار
بتشعلل جوايا النار
لما يوعدني بس ويتاخر
أنا بنتظره ليل النهار

وتعبت من السهر العين
والقلب بيبات مهموم
وكلي شوق وحنين
ولا بيعدي سهل اليوم

صوتك هو اللى ليك شدني
وبهمسك للقلب خدتني
وكنت اشتاق كتير ليك
ليه منه حبيبي حرمتني
----------- بقلمي
رمضان عبد الله احمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....