السبت، 4 يوليو 2020

( وعجبي علي امورك يادنيا )

( وعجبي علي امورك يادنيا )
وعجبي علي امورك يادنيا
رغم انك دنيا فانيه
ومشوارك بيخلص في ثانيه

الا انك يا دنيا فيكي ناس كتيره حلوه
شوفناهم فيكي صدفه وصبحوا لينا غنوه

وزادوا في المحبه لما كانوا للوفا معني
طول الطريق كانوا شمعتنا
ولما فارقونا خدوا معاهم فرحتنا
وماتت جوانا ضحكتنا

وفيكي ناس انكتبوا علينا طول رحلتنا
حياتنا معاهم صعبه ودايماً سبب دمعتنا

نتمني يادنيا فرقتهم
يمكن ننسي سيرتهم

وعجيبه يادنيا دايماً بينا غداره
بتظلمينا وفكراها.منك شطاره

مستخسره فينا اللي بيداوي جراحنا
وسايبه لينا اللي مكرهنا في مطرحنا

واللي حبيناهم ودعناهم غصب عنا وفارقونا
واللي انكتبوا علينا غصب عنا مش عايزين يسيبونا

خواطر (اشرف الدغيدي )
حقوق الملكية محفوظة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....