الثلاثاء، 23 يناير 2018

عتاب ..! بقلم .. خالد الكردي

بأصالح فيها
بأصالح فيها ليه رافضة
وليه مش عاوزة تصالحني
واحايل فيها مش راضية
تقرب ليه تكلمني
وامد ايديا ماتسلم
وكان ايه اللي جري مني
تبص ورافضة تتكلم
وتبعد ليه بعيد عني
تكونش بجد زعلانة
وتزعل مني انا طب ليه
تكون فيها حاجة تعبانة
بجد احترت اعمل ايه
ياريتها تقول تكلمني
ولو غلطان اصالحها
وانا قابل تعاتبني
ولا اقبل اني اظلمها
يانفسي كفاية سامحيني
كفاية اللي عدي وفات
بلاش للحيرة ترميني
شبع عمري دموع وأهات
بقلم
خالد الكردي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....