السبت، 14 مايو 2022

يا هلّ تري......بقلم .. احمد عدس

 


يا هلّ تري.........مين فينا كان مخدوع
مين اللي حب بضمير.....وبات موجوع
مين اللي ضحّي كتير..ومات م الجوع
ياما كنت أداري المشاعر.....وأشواقي تبان
وكنت أخبي الحنين... وأقفل عليه البيبان
ودموع تغرّق قلبي..من غير ما حتي تبان
مش هجاوب قلبي لو سألني ف يوم عليك
مش هطاوعه أو أسيبه مره تاني يحن ليك
مهما هتحاول تقرّب.....مش راح أسأل فيك
راح أكسّر باقي صورتك..... الساكنه بوجداني
هشوف بالكون مكان تاني وعنك هخفي عنواني
وهنسي اللي عيشته زمان.. هحاول اكون كيان تاني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....