الثلاثاء، 26 يوليو 2022

ونقسا ليه ..! بقلم .. مجدى الكيلاني

 قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏لحية‏‏

ونقسا
ونقسا ليه
ماكفايه الزمان قاسي
والحزن متفصل وجاي
مظبوط علي مقاسي
تملا كاسات الفرح للغير
اشمعنا انا بتقضلي كاسي
ونقساليه
ماكفايه بقاء يازمان
ماكفايه بقا احزان
قسينا كتير من الحرمان
عايشين ومش عايشين
ايام وشهور وسنين
غلابه اقوي ومساكين
ده احنا اساسنا طين
ولاحد فينا باقي
ده كلنا رايحين
ليه يازمان ناسي
ونقسا ليه
مجدي الكيلاني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....