السبت، 6 فبراير 2021

هاكتبلك ... بقلم الشاعر /رمضان عبد الله احمد

 هاكتبلك ... 

___________
هاكتبلك سطرين اتنين...
ومش كاتب أيه الاسباب
في كل سطر الانين
شايللك كلمة عتاب......
بعدت من غير ماتقول
ايه سبب بعادك
سبتني بحيرة على طول
كان كل همك عنادك
ليه بتعمل كده معايا
وانا اللى قلبي حبك
قربك كان كل هنايا
قربي كان بيسعد قلبك
مش نافع معاك عتابي
ولا اثرت الدموع
ولا هامك حتى عذابي
كسرت لمركبنا القلوع
_______
بقلم الشاعر /رمضان عبد الله احمد


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....