الأحد، 15 أكتوبر 2017

ما ينفعش ؛؛؛؛؛؛الشاعر .. أحمد الحمله

ما ينفعش
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
لو كان بدالك ينفع أتألم
وعن كتفك أشيل !!!
أنا كنت انادى ع الجراح
واعشق عذابى نهار وليل

وكنت أعمل أى شئ
لو حتى كان المستحيل
ياللى انتى روحى وعمرى
لجلك شئ قليل

سامحينى مش قادر
أكون لك دنيتك
وابعد جروحك والهموم
عن سكتك واكون حبيب
واملا الحياة بمحبتك

كتير عليا اشوف الدمعة
ساكنة ف ضحكتك
حاولت ياما أسعدك
وف دنيتك وحدى أكون

واعيش لعمرك
إيد تطبطب ع الظنون
واعيد لقلبك دقة كان
بيدقها القلب الحنون
سامحينى مش قادر أكون

م
ش

ق
ا
د
ر

أكون
!
!
!
-----:::::::::::::------
أحمد الحمله
:::::::-----::::::
تعليق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....